Sociale robots in retail: lessons learned
Tibert Verhagen
Lector (Centre for Market Insights Hogeschool van Amsterdam)
Wat is de meerwaarde van een sociale robot in de winkel voor klanten en medewerkers? En hoe zet je een sociale robot zo goed mogelijk in? De afgelopen twee jaar deed de Hogeschool van Amsterdam onderzoek met sociale robots in 20 winkels in Nederland. Zo testten wij in vestigingen van Blokker, Pets Place, Intratuin, Hubo, OFM, Intertoys, Jumbo en PLUS. Met behulp van robot-klant interactiedata, observatie, enquêtes, en interviews achterhaalden wij belangrijke do’s en dont’s voor de inzet van sociale robots. In de presentatie presenteren wij de belangrijkste resultaten van het onderzoek en geven wij tips mee om succesvol met een sociale robot in de retail aan de slag te gaan.
Ewout Nas
Onderzoeker (Centre for Market Insights Hogeschool van Amsterdam)
Wat is de meerwaarde van een sociale robot in de winkel voor klanten en medewerkers? En hoe zet je een sociale robot zo goed mogelijk in? De afgelopen twee jaar deed de Hogeschool van Amsterdam onderzoek met sociale robots in 20 winkels in Nederland. Zo testten wij in vestigingen van Blokker, Pets Place, Intratuin, Hubo, OFM, Intertoys, Jumbo en PLUS. Met behulp van robot-klant interactiedata, observatie, enquêtes, en interviews achterhaalden wij belangrijke do’s en dont’s voor de inzet van sociale robots. In de presentatie presenteren wij de belangrijkste resultaten van het onderzoek en geven wij tips mee om succesvol met een sociale robot in de retail aan de slag te gaan.
Wat is de meerwaarde van een sociale robot in de winkel voor klanten en medewerkers? En hoe zet je een sociale robot zo goed mogelijk in? De afgelopen twee jaar deed de Hogeschool van Amsterdam onderzoek met sociale robots in 20 winkels in Nederland. Zo testten wij in vestigingen van Blokker, Pets Place, Intratuin, Hubo, OFM, Intertoys, Jumbo en PLUS. Met behulp van robot-klant interactiedata, observatie, enquêtes, en interviews achterhaalden wij belangrijke do’s en dont’s voor de inzet van sociale robots. In de presentatie presenteren wij de belangrijkste resultaten van het onderzoek en geven wij tips mee om succesvol met een sociale robot in de retail aan de slag te gaan.
Terug naar het overzicht
Geïnteresseerd in deze lezing?
We believe data drives digital transformation
Blog
De kracht van Retrieval-Augmented Generation (RAG) ontsluiten
Digitale Transformatie voor MKB: 8x Voordelen en Uitdagingen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
naar boven