Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

10-11 september 2025

Voor bezoekers

Over deze editie

Recap 2024

New

Exposantenlijst

2024

Programma

2024

Sprekers

2024

Beursmagazine

2024

Praktische informatie

Plattegrond

Locatie & Openingstijden

Connect App

Samenwerkingen

Partners

Kennispartners

Klankbordgroep

Hou mij op de hoogte

Ontvang de laatste informatie over Data Expo

Exposant worden

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Partner worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Brochure aanvragen

Alle informatie over exposeren in één document.

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2024

Lezing geven

Programma Blog & Kennis

Ontdek

Blog

Whitepaper & e-books

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact Exposant worden?
10-11 september 2025 | Jaarbeurs Utrecht Exposant worden? Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Recap 2024

New

Exposantenlijst

2024

Programma

2024

Sprekers

2024

Beursmagazine

2024

Praktische informatie

Plattegrond

Locatie & Openingstijden

Connect App

Samenwerkingen

Partners

Kennispartners

Klankbordgroep

Hou mij op de hoogte

Ontvang de laatste informatie over Data Expo

Exposant worden

Exposant worden

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Partner worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Brochure aanvragen

Alle informatie over exposeren in één document.

Sprekers

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2024

Lezing geven

Programma Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blog

Whitepaper & e-books

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact

Nederlands

Selecteer taal

English

Login exposanten

Exposant worden?
Big Data Expo Vorm F (1) Big Data Expo Vorm C (1)

Met AI stuurt Omoda retouren op hun retour

Woensdag 14:00 - 14:30
Lezingenzaal 3
Yoran van Bezooijen

Data Scientist (Omoda)

Linkedin Meer over deze spreker
Voor de meeste (online) fashion retailers zijn retouren een uitdaging. Zo ook voor Omoda. De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan het groeien van de omzet en binnen het advertentieplatform Google Ads is dit ook de waarde waarop wordt geoptimaliseerd. Echter, is omzet wel de waarde die het meest in lijn ligt met de business doelstellingen van Omoda? Na de groei van afgelopen jaren, ligt de focus nu op het optimaliseren van winst. Idealiter laten wij ook Google Ads optimaliseren richting bezoekers die de meeste winst opleveren. Winst op een order wordt sterk beïnvloed door retouren, productmarges en kosten bij externe partijen. Orders met veel winst zijn niet altijd de orders met de meeste omzet en om dit doel te bereiken moeten we vooraf accuraat kunnen inschatten hoeveel er eventueel geretourneerd gaat worden. Hier zit de uitdaging. Als data team hebben wij om deze reden 'Return Based Bidding' ontwikkeld. Een data oplossing, gebouwd binnen ons data platform in Google Cloud die deze uitdaging overkomt door in real-time te voorspellen hoeveel een order daadwerkelijk waard is qua marge, gecorrigeerd voor de verwachte retouren. Door deze aanpak zal het Google algoritme zich richten op het genereren van orders met een hoge winst in plaats van simpelweg een hoge omzet. Deze waarde wordt vervolgens gebruikt als (predictive) conversie waarde in Google Ads, waardoor het Google Ads biedingsalgoritme optimaliseert naar meer winstgevende orders.
Voor de meeste (online) fashion retailers zijn retouren een uitdaging. Zo ook voor Omoda. De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan het groeien van de omzet en binnen het advertentieplatform Google Ads is dit ook de waarde waarop wordt geoptimaliseerd. Echter, is omzet wel de waarde die het meest in lijn ligt met de business doelstellingen van Omoda? Na de groei van afgelopen jaren, ligt de focus nu op het optimaliseren van winst. Idealiter laten wij ook Google Ads optimaliseren richting bezoekers die de meeste winst opleveren. Winst op een order wordt sterk beïnvloed door retouren, productmarges en kosten bij externe partijen. Orders met veel winst zijn niet altijd de orders met de meeste omzet en om dit doel te bereiken moeten we vooraf accuraat kunnen inschatten hoeveel er eventueel geretourneerd gaat worden. Hier zit de uitdaging. Als data team hebben wij om deze reden 'Return Based Bidding' ontwikkeld. Een data oplossing, gebouwd binnen ons data platform in Google Cloud die deze uitdaging overkomt door in real-time te voorspellen hoeveel een order daadwerkelijk waard is qua marge, gecorrigeerd voor de verwachte retouren. Door deze aanpak zal het Google algoritme zich richten op het genereren van orders met een hoge winst in plaats van simpelweg een hoge omzet. Deze waarde wordt vervolgens gebruikt als (predictive) conversie waarde in Google Ads, waardoor het Google Ads biedingsalgoritme optimaliseert naar meer winstgevende orders.
Bekijk de presentatie

Terug naar het overzicht

Geïnteresseerd in deze lezing?

Hou me op de hoogte