Datastrategie @ Schiphol: Terugkijkend op het eerste jaar van de nieuwe datastrategie 24-26
Maarten van den Outenaar
Head of Data (Schiphol)
Eind vorig jaar lanceerde Schiphol haar nieuwe datastrategie met als slogan Data at the Heart of Every Key Decision. In deze keynote kijkt Maarten van den Outenaar terug op de eerste periode van de executie van deze strategie. Wat ging goed, waar was het moeilijk en hoe ging hij hiermee om?
Een van de voorbeelden is de zoektocht naar het juist weergeven van wat de waarde is van data voor Schiphol. Hoe zorg je er hierbij voor dat het begrijpelijk is wat data oplevert.
Ook wordt er ingezoomd op hoe de gesprekken met de directie verliepen, en welke acties wel en welke niet hielpen in het meekrijgen van deze laag.
Eind vorig jaar lanceerde Schiphol haar nieuwe datastrategie met als slogan Data at the Heart of Every Key Decision. In deze keynote kijkt Maarten van den Outenaar terug op de eerste periode van de executie van deze strategie. Wat ging goed, waar was het moeilijk en hoe ging hij hiermee om?
Een van de voorbeelden is de zoektocht naar het juist weergeven van wat de waarde is van data voor Schiphol. Hoe zorg je er hierbij voor dat het begrijpelijk is wat data oplevert.
Ook wordt er ingezoomd op hoe de gesprekken met de directie verliepen, en welke acties wel en welke niet hielpen in het meekrijgen van deze laag.
Terug naar het overzicht
Geïnteresseerd in deze lezing?
We believe data drives digital transformation
Blog
De kracht van Retrieval-Augmented Generation (RAG) ontsluiten
Digitale Transformatie voor MKB: 8x Voordelen en Uitdagingen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
naar boven