Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

10-11 September 2025

For visitors

About this edition

Program

2024

Speakers

2024

Exhibitor list

2024

Exhibition magazine

Partners

Recap 2024

New

Practical information

Floor plan

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Partners

Advisory board

Knowledge partners

Keep me informed

Get notified when registrations open

Become an exhibitor

Participate in the exhibition

Become an exhibitor

Participation options

Become a partner

Giving a lecture

Book a stand

Practical information

Visitor profile

Contact the specialists

Request a brochure

All the information about exhibiting in one document.

Speakers

About this edition

Speakers

2024

Giving a lecture

Program Blog & Knowledge

Ontdek

Blog

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact Become an exhibitor?
10-11 September 2025 | Jaarbeurs Utrecht Become an exhibitor? For visitors

For visitors

About this edition

Program

2024

Speakers

2024

Exhibitor list

2024

Exhibition magazine

Partners

Recap 2024

New

Practical information

Floor plan

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Partners

Advisory board

Knowledge partners

Keep me informed

Get notified when registrations open

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibition

Become an exhibitor

Participation options

Become a partner

Giving a lecture

Book a stand

Practical information

Visitor profile

Contact the specialists

Request a brochure

All the information about exhibiting in one document.

Speakers

Speakers

About this edition

Speakers

2024

Giving a lecture

Program Blog & Knowledge

Blog & Knowledge

Ontdek

Blog

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Become an exhibitor?
Big Data Expo Vorm F (1) Big Data Expo Vorm E (1)

Met AI stuurt Omoda retouren op hun retour

Wednesday 14:00 - 14:30
Lezingenzaal 3
Yoran van Bezooijen

Data Scientist (Omoda)

Linkedin Meer over deze spreker
Voor de meeste (online) fashion retailers zijn retouren een uitdaging. Zo ook voor Omoda. De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan het groeien van de omzet en binnen het advertentieplatform Google Ads is dit ook de waarde waarop wordt geoptimaliseerd. Echter, is omzet wel de waarde die het meest in lijn ligt met de business doelstellingen van Omoda? Na de groei van afgelopen jaren, ligt de focus nu op het optimaliseren van winst. Idealiter laten wij ook Google Ads optimaliseren richting bezoekers die de meeste winst opleveren. Winst op een order wordt sterk beïnvloed door retouren, productmarges en kosten bij externe partijen. Orders met veel winst zijn niet altijd de orders met de meeste omzet en om dit doel te bereiken moeten we vooraf accuraat kunnen inschatten hoeveel er eventueel geretourneerd gaat worden. Hier zit de uitdaging. Als data team hebben wij om deze reden 'Return Based Bidding' ontwikkeld. Een data oplossing, gebouwd binnen ons data platform in Google Cloud die deze uitdaging overkomt door in real-time te voorspellen hoeveel een order daadwerkelijk waard is qua marge, gecorrigeerd voor de verwachte retouren. Door deze aanpak zal het Google algoritme zich richten op het genereren van orders met een hoge winst in plaats van simpelweg een hoge omzet. Deze waarde wordt vervolgens gebruikt als (predictive) conversie waarde in Google Ads, waardoor het Google Ads biedingsalgoritme optimaliseert naar meer winstgevende orders.
Voor de meeste (online) fashion retailers zijn retouren een uitdaging. Zo ook voor Omoda. De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan het groeien van de omzet en binnen het advertentieplatform Google Ads is dit ook de waarde waarop wordt geoptimaliseerd. Echter, is omzet wel de waarde die het meest in lijn ligt met de business doelstellingen van Omoda? Na de groei van afgelopen jaren, ligt de focus nu op het optimaliseren van winst. Idealiter laten wij ook Google Ads optimaliseren richting bezoekers die de meeste winst opleveren. Winst op een order wordt sterk beïnvloed door retouren, productmarges en kosten bij externe partijen. Orders met veel winst zijn niet altijd de orders met de meeste omzet en om dit doel te bereiken moeten we vooraf accuraat kunnen inschatten hoeveel er eventueel geretourneerd gaat worden. Hier zit de uitdaging. Als data team hebben wij om deze reden 'Return Based Bidding' ontwikkeld. Een data oplossing, gebouwd binnen ons data platform in Google Cloud die deze uitdaging overkomt door in real-time te voorspellen hoeveel een order daadwerkelijk waard is qua marge, gecorrigeerd voor de verwachte retouren. Door deze aanpak zal het Google algoritme zich richten op het genereren van orders met een hoge winst in plaats van simpelweg een hoge omzet. Deze waarde wordt vervolgens gebruikt als (predictive) conversie waarde in Google Ads, waardoor het Google Ads biedingsalgoritme optimaliseert naar meer winstgevende orders.
View the slides

Back to overview

Visit Data Expo

Interested in this lecture?

Free ticket