Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

10-11 September 2025

For visitors

About this edition

Program

2024

Speakers

2024

Exhibitor list

2024

Exhibition magazine

Partners

Recap 2024

New

Practical information

Floor plan

Venue & Opening hours

Connect App

Keep me informed

Get notified when registrations open

Become an exhibitor

Participate in the exhibition

Become an exhibitor

Participation options

Become a partner

Giving a lecture

Book a stand

Practical information

Visitor profile

Contact the specialists

Request a brochure

All the information about exhibiting in one document.

Speakers

About this edition

Speakers

2024

Giving a lecture

Program Blog & Knowledge

Ontdek

Blog

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact Become an exhibitor?
10-11 September 2025 | Jaarbeurs Utrecht Become an exhibitor? For visitors

For visitors

About this edition

Program

2024

Speakers

2024

Exhibitor list

2024

Exhibition magazine

Partners

Recap 2024

New

Practical information

Floor plan

Venue & Opening hours

Connect App

Keep me informed

Get notified when registrations open

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibition

Become an exhibitor

Participation options

Become a partner

Giving a lecture

Book a stand

Practical information

Visitor profile

Contact the specialists

Request a brochure

All the information about exhibiting in one document.

Speakers

Speakers

About this edition

Speakers

2024

Giving a lecture

Program Blog & Knowledge

Blog & Knowledge

Ontdek

Blog

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Become an exhibitor?
Big Data Expo Vorm F (1) Big Data Expo Vorm E (1)

AI Kijkt TV: Automatische Content Labeling bij AVROTROS

Wednesday 10:30 - 11:00
Lezingenzaal 8
Tjitze Zijlstra

Data Analist (AVROTROS)

Linkedin Meer over deze spreker
In de snel veranderende media-industrie ontwikkelt AVROTROS slimme oplossingen om automatisch televisieprogramma-inhoud te labelen, wat inzichten biedt in de voorkeuren van kijkers. Dit project richt zich op het gebruik van technologieën voor beeld- en taalherkenning om te bepalen wanneer en over welke onderwerpen gesproken wordt, evenals het identificeren van sprekers gedurende een uitzending. Het doel is om een beter begrip te krijgen van betrokkenheid van kijkers - wat zorgt ervoor dat kijkers blijven kijken of juist weg zappen? Door deze AI-hulpmiddelen te integreren, zijn we in staat de inhoud van programma's en kijkcijfers te analyseren, geïnformeerde beslissingen te nemen op basis van data, en onze programmering beter aan te laten sluiten op de behoeftes van het publiek. Deze presentatie zal gaan over de technische uitdagingen en oplossingen voor het implementeren van AI voor content analyse in televisie.
Yke Rusticus

Machine Learning Engineer (Xebia Data)

Linkedin Meer over deze spreker
In de snel veranderende media-industrie ontwikkelt AVROTROS slimme oplossingen om automatisch televisieprogramma-inhoud te labelen, wat inzichten biedt in de voorkeuren van kijkers. Dit project richt zich op het gebruik van technologieën voor beeld- en taalherkenning om te bepalen wanneer en over welke onderwerpen gesproken wordt, evenals het identificeren van sprekers gedurende een uitzending. Het doel is om een beter begrip te krijgen van betrokkenheid van kijkers - wat zorgt ervoor dat kijkers blijven kijken of juist weg zappen? Door deze AI-hulpmiddelen te integreren, zijn we in staat de inhoud van programma's en kijkcijfers te analyseren, geïnformeerde beslissingen te nemen op basis van data, en onze programmering beter aan te laten sluiten op de behoeftes van het publiek. Deze presentatie zal gaan over de technische uitdagingen en oplossingen voor het implementeren van AI voor content analyse in televisie.
In de snel veranderende media-industrie ontwikkelt AVROTROS slimme oplossingen om automatisch televisieprogramma-inhoud te labelen, wat inzichten biedt in de voorkeuren van kijkers. Dit project richt zich op het gebruik van technologieën voor beeld- en taalherkenning om te bepalen wanneer en over welke onderwerpen gesproken wordt, evenals het identificeren van sprekers gedurende een uitzending. Het doel is om een beter begrip te krijgen van betrokkenheid van kijkers - wat zorgt ervoor dat kijkers blijven kijken of juist weg zappen? Door deze AI-hulpmiddelen te integreren, zijn we in staat de inhoud van programma's en kijkcijfers te analyseren, geïnformeerde beslissingen te nemen op basis van data, en onze programmering beter aan te laten sluiten op de behoeftes van het publiek. Deze presentatie zal gaan over de technische uitdagingen en oplossingen voor het implementeren van AI voor content analyse in televisie.

Back to overview

Visit Data Expo

Interested in this lecture?

Free ticket