AI Kijkt TV: Automatische Content Labeling bij AVROTROS
Wednesday 10:30 - 11:00
Lezingenzaal 8
Tjitze Zijlstra
Data Analist (AVROTROS)
In de snel veranderende media-industrie ontwikkelt AVROTROS slimme oplossingen om automatisch televisieprogramma-inhoud te labelen, wat inzichten biedt in de voorkeuren van kijkers.
Dit project richt zich op het gebruik van technologieën voor beeld- en taalherkenning om te bepalen wanneer en over welke onderwerpen gesproken wordt, evenals het identificeren van sprekers gedurende een uitzending.
Het doel is om een beter begrip te krijgen van betrokkenheid van kijkers - wat zorgt ervoor dat kijkers blijven kijken of juist weg zappen? Door deze AI-hulpmiddelen te integreren, zijn we in staat de inhoud van programma's en kijkcijfers te analyseren, geïnformeerde beslissingen te nemen op basis van data, en onze programmering beter aan te laten sluiten op de behoeftes van het publiek.
Deze presentatie zal gaan over de technische uitdagingen en oplossingen voor het implementeren van AI voor content analyse in televisie.
Yke Rusticus
Machine Learning Engineer (Xebia Data)
In de snel veranderende media-industrie ontwikkelt AVROTROS slimme oplossingen om automatisch televisieprogramma-inhoud te labelen, wat inzichten biedt in de voorkeuren van kijkers.
Dit project richt zich op het gebruik van technologieën voor beeld- en taalherkenning om te bepalen wanneer en over welke onderwerpen gesproken wordt, evenals het identificeren van sprekers gedurende een uitzending.
Het doel is om een beter begrip te krijgen van betrokkenheid van kijkers - wat zorgt ervoor dat kijkers blijven kijken of juist weg zappen? Door deze AI-hulpmiddelen te integreren, zijn we in staat de inhoud van programma's en kijkcijfers te analyseren, geïnformeerde beslissingen te nemen op basis van data, en onze programmering beter aan te laten sluiten op de behoeftes van het publiek.
Deze presentatie zal gaan over de technische uitdagingen en oplossingen voor het implementeren van AI voor content analyse in televisie.
In de snel veranderende media-industrie ontwikkelt AVROTROS slimme oplossingen om automatisch televisieprogramma-inhoud te labelen, wat inzichten biedt in de voorkeuren van kijkers.
Dit project richt zich op het gebruik van technologieën voor beeld- en taalherkenning om te bepalen wanneer en over welke onderwerpen gesproken wordt, evenals het identificeren van sprekers gedurende een uitzending.
Het doel is om een beter begrip te krijgen van betrokkenheid van kijkers - wat zorgt ervoor dat kijkers blijven kijken of juist weg zappen? Door deze AI-hulpmiddelen te integreren, zijn we in staat de inhoud van programma's en kijkcijfers te analyseren, geïnformeerde beslissingen te nemen op basis van data, en onze programmering beter aan te laten sluiten op de behoeftes van het publiek.
Deze presentatie zal gaan over de technische uitdagingen en oplossingen voor het implementeren van AI voor content analyse in televisie.
Back to overview
Visit Data Expo
Interested in this lecture?
We believe data drives digital transformation
Unlocking the Power of Retrieval-Augmented Generation (RAG)
Digital Transformation for SMEs: 8 Benefits and Challenges
Subscribe for the newsletter
To top